VEGA DRIVERS NAVIGATOR - VEGA - ŠKOLENÍ - 2.VEGA - Řidičům - Dispo SBG, Kryt baterie, E - Citaro, CMR bod 20, Drahé palivo, Otokar Navigo
Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dispo SBG, Kryt baterie, E - Citaro, CMR bod 20, Drahé palivo, Otokar Navigo

20. 8. 2022

 

 

 

 

 

 

 

Dispečeři se sluchátkem v ruce svádějí boj o život - iDNES.cz

 

 

 

Dostupnost dispečera mimo úřední hodiny

 

Telefony se službou deníku Vega Siezenheim jsou dostupné mimo úřední hodiny následovně!

 

Po-Pá: 07:00 -08:00 a 17:00-22:00 hod.

So, Ne a státní svátky: 08:00-21:00 hod.

 

Lze se dovolat na následující čísla:

Dispo Jockey (převody náprav) +43 664 516 76 31

Návěsová doprava Dispo: +43 664 516 76 25

 

 

Pokud by hovor do služby deníku nebyl okamžitě zodpovězen, buďte, prosím, trpěliví, zavolají Vám zpět!

Vezměte, prosím, na vědomí, že servisní číslo deníku je určeno pro zpřístupnění dispečinku v nouzových případech, a pouze pro tento účel by se mělo také používat.

 

 

 

Samolepka na auto Kamion

 

 

 

 

Ztráta krytu baterie během převozu

 

Při přebírání vozidla se vždy ujistěte, že kryt baterie a boční výklopné panely nádrže jsou bezpečně usazeny.

Bohužel se stále znovu stává, že se při převozu ztratí kryt baterie.

Kromě škod, které tím vzniknou, není věc bez nebezpečí pro silniční provoz, může způsobit poškození či dokonce nehody za Vámi jedoucích vozidel.

Proto, prosím, při přebírání vozidla bezpodmínečně proveďte tuto kontrolu!

Důležité: Pokud není kryt baterie zavřený, je také zřejmé, že póly baterie vozidla byly uzavřeny.

Zkontrolujte také, zda jsou póly baterie pevně usazeny!

 

 

The world premiere of the eCitaro electric bus

 

 

 

 

Informace k E-Citaro

 

 

 

Nyní, když máme k převozu stále více el. autobusů, především E Citaro, přesuneme nyní čas od času elektrobusy na silnice.

Je proto obzvláště důležité, aby měl řidič potřebné informace o vozidle, zde je bezpodmínečně nutné obdržet řádné pokyny k systému vozidla už při přebírání vozidla. Tyto pokyny si, prosím, vyžádejte při převzetí vozidla!

Při přejímce také dbejte na to, že vozidlo musí mít stav nabití minimálně 99 %. Pokud je stav nabití nižší, kontaktujte svého dispečera.

Upozornění k E-Citaro:

Existují dva různé systémy baterií, které mohou být nainstalovány!

  1. E Citaro s bateriemi NMC (nikl - mangan - kobalt)
  2. E-Citaro s bateriemi LMP (lithium metal polymer) nazývanými -polovodičové- baterie

DŮLEŽITÉ: Max. rychlost (V) s elektrobusy činí 70 km/h, nejezděte rychleji, elektropohon není určen na dlouhé dálniční jízdy a může se snadno přehřát. To platí i při jízdě z kopce, kde může dojít k překročení rychlosti. Aby nedošlo k poškození elektromotorů, platí rychlost (V) – max. 70 km/h

 

Informace k bateriím LMP (Lithium- Metal-Polymer)

  • Bateriové systémy LMP mají větší dojezd než vozidla s bateriemi NMC, je ale třeba poznamenat, že baterie LMP vyžadují provozní teplotu 80 °C. Pokud teplota jen nepatrně klesne, vysokonapěťový systém již nefunguje a musí se znovu pracně aktivovat.

Důležité: Hlavní spínač baterie u tohoto systému NEVYPÍNEJTE!

  • Aby se prodloužila životnost baterií LMP, dochází v závislosti na stavu nabití k přepínání jednotlivých bateriových bloků na pasivní, pokud rozdíl mezi aktivně a pasivně spínanými bateriovými bloky překročí stanovenou mez, dojde k přepnutí na pasivní baterie za následujících podmínek.
  • Nejméně jedny dveře se otevřou
  • Zastavovací brzda je aktivována

Řidič je vyzván zprávou na displeji k zahájení procesu přepínání. K tomu je třeba zastavit vozidlo, zatáhnout ruční brzdu a jednou otevřít a zavřít dveře.

Samotný proces přepínání pak trvá jen několik sekund.

 

 

 

 

 

 

 

Během procesu přepínání se vedle ukazatele převodového stupně zobrazí šipka, po několika sekundách je proces přepínání dokončen a místo šipky se znovu zobrazí ukazatel výkonu.

Během procesu nepokračujte v jízdě!!!

 

 

 

Důležité upozornění k CMR, bod 20

 

 

K nákladnímu listu CMR je důležitý dodatek, který je nutné zkontrolovat. Pokud není pod bodem 20 uveden text (viz níže), nebo je nákladní list vypsán ručně, je třeba jej tam zadat ručně.

 

 

20

 Speciální dohody

 Special conditions

Pokud se části přepravy uskutečňují po železnici nebo po silnici,

je výslovně dohodnuto, že se přeprava provádí v otevřeném vagónu nebo vozidle.

 

ff.png

 

 

 

 

 

 

Taktika hospodárné jízdy | Autíčkář.cz

 

 

 

 

Ceny nafty a vývoj

 

 

Vzhledem k současné situaci se ceny motorové nafty zcela vymkly kontrole a také dostupnost nafty je stále obtížnější. Mnoho našich dodavatelů (domácích čerpacích stanic) není v současné době schopna nabízet naftu vůbec, protože na trhu prostě není.

O to důležitější je v této náročné době, aby každý řidič zacházel s palivem co nejšetrněji, každý litr motorové nafty, který nemusíme tankovat, je důležitý!!!

Ekonomický styl jízdy a správné výpočty nafty jsou proto nezbytné.

Počítáme s tím, že se ekonomické prostředí v následujících měsících zhorší. Je proto o to důležitější, abychom se všemi zdroji zacházeli šetrně, jedním z nejdůležitějších bodů je zde samozřejmě palivo!

V-MAX je nyní 80 km/h – pro všechna vozidla!!

Pouze zájezdové autobusy jako Travego, Tourismo, Lions Coach atd., tedy všechny dálkové zájezdové autobusy smějí jezdit rychlostí 90 km/h, pro všechny ostatní 80 km/h – už žádná tolerance!!

Je nutné dbát také na to, aby vozidla jezdila v zeleném rozsahu rychlosti. Pokud by se stalo, že se vozidlo již nachází mimo zelený rozsah rychlosti s interně odhadnutými rychlostními limity Vega, potom je nutné rychlost dále snížit.

Proto, prosím, dodržujte všechna pravidla pro optimální výpočet motorové nafty/tankování motorové nafty, hospodárnou jízdu a implementujte je podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

Řiďte se 10 přikázáními mistrů v úsporách paliva.

 

 

 

  • Udržovat optimální rychlost jízdy
  • Snížit rychlost
  • Optimálně využívat fázi rozjezdu
  • Získat správnou dynamiku
  • Řadit celé převodové stupně
  • Správný tlak vzduchu v pneumatikách
  • Předvídavá jízda
  • Výběr správného parkovacího místa
  • Nenechávat zbytečně běžet motor
  •  Používat správně tempomat

 

 

 

 

 

 

 

 

OTOKAR NAVIGO

 

 

Navigo T | Otokar Europe

 

 

 

Otokar někdy zlobí :-)

V případě dveří a plošiny u předních dveří, jsou k dispozici nouzová tlačítka, která by mohla pomoci.

Vše je znázorněno.

 

 

 

 

 

 

 

Grumpy Turk GIF - Grumpy Turk Angry - Discover & Share GIFs | Grumpy,  Angry, Gif