Okno bus Mercedes, Mýtné v Německu, Sledování vozidel MAN, Zajištění nákladu
ZAVÍRÁNÍ OKNA U AUTOBUSU MERCEDES
Pokud by už u autobusu Mercedes nešlo zavřít boční okno na straně sedadla řidiče, je třeba jako první opatření nejprve zkontrolovat, zda je možné nucené uzavření a teprve potom provést další kroky.
K tomu je potřeba podržet na několik sekund stisknuté elektr. ovládání okna v poloze "Zavřít".
Normálně se poté okno zavře!
ÚPRAVA MÝTNÉHO V NĚMECKU
Následující vozidla nemusí platit v Německu žádné mýtné
- Nový podvozek, který nemá žádnou nástavbu, a tedy ani možnost vyzvednout náklad nebo nosič nákladu, i když má podvozek spojovací zařízení pro přívěs, vzduch a přípojku pro napájení.
- Nové samojízdné tahače
- Autobusy
- Samojízdné pracovní stroje, se kterými nelze přepravovat žádný náklad
- Vozidla s modrým světlem a vojenská vozidla.
Všechna ostatní vozidla platí mýtné!
Základní pravidlo: Vozidla, která nemohou přepravovat náklad, neplatí mýtné.
Platí také pro pro vozový park s přívěsy ... mýtné v Německu platí, vč. sólo jízd.
Příklady:
- Nový tahač = žádné mýtné
- Čerpadlo na beton = žádné mýtné
- Míchačka na beton = mýtné
- Podvozek se zařízením pro umístění kontejneru = mýtné
- Podvozek se spojovacím zařízením pro přívěs, vzduchem a přípojkou pro napájení, ale jinak žádná nástavba = žádné mýtné
- Vozidla s modrým světlem = žádné mýtné
- Nový / ojetý tahač + přívěs = mýtné
- Autobusy = žádné mýtné
- Autojeřáb = žádné mýtné
- Vojenská vozidla = žádné mýtné
- Zařízení na čištění kanalizace = žádné mýtné
V případě pochybností se zeptejte na dispečinku!
SADY PRO ZAJIŠTĚNÍ NÁKLADU
Při této příležitosti znovu odkazujeme na odpovědnost řidiče za kontrolu zajištění nákladu.
Všechny jednotky nákladu musí být čisté a přiměřeně zajištěny.
Pokud není u některého vozidla zajištění nákladu v pořádku, nesmíte s vozidlem za žádných okolností odjet; nestačí provést hlášení o chybějícím zboží a poté stejně jet!
Je třeba si uvědomit, že by zde mohlo dojít k vážným nehodám, při kterých může dojít ke zranění ostatních účastníků silničního provozu nebo Vás jako řidiče.
Pomocné prostředky používané k zajištění
Vázací popruh modrý podle DIN 12195-2, LC =2500daN STF = 500 daN
Vázací popruh červený podle DIN 12195-2, LC =2500 daN STF=350daN
Protiskluzový materiál
Chrániče hran
Je nutné mít na paměti následující:
Každý naložený přívěs, resp. trailer musí být propojen bočně zepředu i zezadu s nejnižším přívěsem.
Každý přívěs musí být zajištěn diagonálně zepředu i zezadu přímým přívěsem pod ním.
Celá sada se navíc zajistí uvázáním, každý naložený díl příslušenství musí být zajištěn samostatně (např. pneumatiky)
Následující obrázky ukazují absolutně nedostatečné zajištění nákladu!!!
SLEDOVÁNÍ VOZIDEL MAN
U vozidel MAN je nyní nainstalován „RIO box“, který přenáší rozsáhlá data přímo do MAN Truck & Bus.
Společnost MAN tak může přímo sledovat vše, co se děje s vozidly při převozu!
U přenášených dat vozidel se jedná o…
- Identifikační číslo vozidla
- Informace o stavu vozidla (např. otáčky motoru, rychlost, spotřeba paliva atd.)
- Stavy prostředí (např. teplota, dešťový senzor, senzor vzdálenosti)
- Provozní stavy součástí systému (např. úrovně naplnění, tlak v pneumatikách, stav baterie)
- Poruchy a závady důležitých součástí systému (např. brzdy, motor, převodovka atd.)
- Zvláštní jízdní situace (např. spuštění asistenta nouzového brzdění atd.)
- Informace o událostech, které by mohly poškodit vozidlo
- Údaje o poloze
MAN Truck & Bus SE používá data k různým účelům a pravděpodobně bude také sledovat a případně vyhodnocovat samotnou cestu převozu.
Další informace:
Je třeba také poznamenat, že nová generace tachografů je vybavena službou TIS Service (Black Box) a tyto přímo přenášejí různá data, jako např. aktuální polohy GPS, chování při jízdě, rychlost a otáčky atd..
Proto je třeba zacházet s vozidly po celou dobu s maximální péčí, což platí a samozřejmě očekáváme od každého řidiče každého vozidla.