VEGA DRIVERS NAVIGATOR - VEGA - ŠKOLENÍ - 3.DISPO A ŘIDIČI - Pokyny nejen pro nové řidiče
Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pokyny nejen pro nové řidiče

1. 5. 2023

 

 

 

POKYNY, NEJEN PRO NOVÉ – EN - ŘIDIČE (KARŤÁKY)

 


 

 

Posílání Emailu – Hlášení na Dispečink

 

 

Každé ráno do 8h!!! a také každé odpoledne ve 13h se posílá do kanceláře informativní zpráva a to ve tvaru:

ID, KM do cíle, předpokládaný čas předání, jména.

 

Příklad:

ID5653, 300KM do cíle, předpokládaný čas předání 10h. Panenka ,Lexa, Messi.

Všechny tyto emaily se aktuálně posílají na:

 

 

což je email do Dispo počítače - 24h denně.

Mimo pracovní dobu, od 17h-08h funguje Dispo služba také na telefonu

 

 

na který se (mimo jiné) posílá zpráva ohledně poruchy nebo nehody.

 

Při nutnosti zavolání servisu musí zpráva obsahovat:

jméno řidiče, SPZ, typ vozidla, celé číslo šasi, přesnou polohu, druh závady.

 


 

Zpráva před příjezdem

 

(nejlépe přes Whatsapp) se posílá také alespoň hodinu před příjezdem do:

 

 

a musí obsahovat jména a čas příjezdu na nádraží (Wörth) nebo zastávku busu (Gent).

Po každém přebrání/předání vozidla, i o víkendu, je nutné poslat email do kanceláře s výsledkem.

Příklad: V Praze mám přebráno/předáno bez závad, Lexa.

 

Při jakémkoliv poškození je nutné informovat kancelář a to hned po zjištění vzniklé závady nebo poškození včetně závad zapsaných do VCR při předání vozidla!!!

 

 


 

 

Tankování paliva

 

 

Je potřeba si vždy důkladně naplánovat tankování a zároveň mít na paměti jaké pumpy v tom kterém státě jsou preferovány.

Na prvním místě používáme  k tankování kartu IDS (CZ,D,F,E,A,I,DK,B,NL atd.).

Následuje karta BP/Routex (na jejím rubu jsou vyznačené pumpy na kterých se dá kartou zaplatit - OMV,ARAL,BP,STATOIL,AGIP a ve Francii také AVIA, většina Total).

Pokud není jiná možnost, používá se k natankování karta DKV, která je akceptována na drtivé většině čerpacích stanic.

Úplně poslední způsob úhrady za pohonné hmoty (využívá se zejména u CNG) je služební kartou VISA, případně použít hotovost.

Při platbě se zadává (místo stavu kilometrů) číslo IDčka. Může se stát, hlavně u tankovacích automatů,že nevyjede účet. V takovém případě je nutné toto zapsat do budgetu.

 

POZOR : Až do odvolání platí, že v CZ se tankuje pouze na pumpách ONO (platba kartou DKV), je to levnější než IDS.

 

 


 

 

Mýtné poplatky

 

 

K úhradě veškerých mýtných poplatků a pořízení mýtných jednotek – Česko, Polsko, Slovinsko, se používá primárně karta BP/ROUTEX, případně karta DKV, ve výjimečných případech karta platební či hotovost.

Pro Itálii,Francii, Rakousko, Španělsko, Portugalsko, Belgii dostáváme k našim SPZ značkám, EETS – Evropskou mýtnou jednotku, z které se platí mýtné poplatky automaticky.

Odlišné to je  pro Slovensko. Zde se používá k úhradě/pořízení mýtné jednotky výhradně hotovost která je následně po odevzdání mýtné jednotky na distribučním místě vrácena.

 


 

 

Administrativa

 

 

Důležitá věc je nakládání s dokumenty, týká se to hlavně CMR+VCR.

Řádně potvrzené papíry (razítko/čitelné jméno ,datum, podpis) je nutné při nejbližší příležitosti odevzdávat na

Vega Salzburg, Vega Gent, Vega Ulm a odevzdání je potřeba nějak zaznamenat, nejlépe do Výkazu cest do kolonky "poznámky", například "CMR+VCR Vega Salzburg".

Toto neplatí, pokud se dokumenty odevzdávají spolu s vyúčtováním v Karlových Varech.

Veškeré vyúčtování za aktuální měsíc se musí odevzdat (nebo poslat) do Karlových Varů nejpozději do 15tého následujícího měsíce!!!

 


 

 

Plánování ID

 

 

Poté, co se řidič dozví o nové práci, měl by se aktivně na nové ID připravit a to také s ohledem na skutečnost, zda-li pojede sám, ve skupině či bude mít na starost jiného řidiče (nekarťáka). Začíná to už zjišťováním způsobu přesunu a opatřením si papírů na ID (příkaz, budget, letenky atd.).

 Ne pokaždé jsou papíry připravené v místě vyzvednutí či jinde. Znamená to, nechat si papíry poslat faxem, případně na mail s možností následného vytisknutí.

Jakmile řidič už ví co a kam poveze, měl by věnovat určitý čas přípravě na konkrétní ID. Jedná se zejména o přípravu trasy, rozvrhnutí tankování, ujištěním se, že na dané ID disponuje řidič dostatečnou finanční zásobou, včasné zajištění hotelu atd.

Při včasném nahlášení (znamená do 18-19h) může se zajištěním hotelu pomoci z KV pan Kohlíček . Hotel by neměl stát více jak 50 euro za osobu, pokud je cena do 60 euro, je potřeba toto nahlásit panu Kohlíčkovi  , případná vyšší cena než 60 euro za osobu podléhá schválení panem Kohlíčkem.

 

 


 

 

PAMATUJ!!!

 

 

Přechod z „nekarťáka na karťáka“ sebou (kromě lepšího ohodnocení) nese také zvýšenou zodpovědnost za odvedenou práci. Je proto nutné si vše řádně promyslet a naplánovat a vykonávat práci co možná nejefektivněji s ohledem na bezpečnost svojí i přepravovaných vozidel.

 K tomu je důležité také hospodárně nakládat s veškerými výdaji a zbytečně neplýtvat a neutrácet. Týká se to hlavně tankování, přesunů a hotelů.

Veškeré informace, rady a doporučení týkajících se výše uvedených bodů ale i mnohem více, sdělí ochotně každému řidiči kdokoliv se čtveřice kolegů: Lexa Milan, Lehký Lukáš, Barva Tomáš nebo Cásek Daniel.

 

 

 

 

 

Další pomoc najdeš po kliknutí:

 

klik-here-ruce.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

palec-nahoru-zmenseny.jpg